Digitale Marketing voor de Pro's

e-mail marketing

Emailmarketing is na Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA) het derde succesvolste online marketing kanaal op basis van ROI. Daarom is het van belang een goed plan te hebben en heel doelgericht te werk te gaan met uw database van mailadressen en uw boodschappen.

Emails kunnen ingezet worden voor tal van doeleinden, zoals het vergroten van jouw naamsbekendheid bij potentiële klanten, aankondigingen versturen, promoties in de kijker plaatsen, nieuwsbrieven versturen, etc. Wanneer je een nieuw product in de markt wil zetten is een email gericht aan jouw bestaande klanten hier een ideale oplossing. Top of mind blijven door maandelijkse of wekelijkse nieuwsbrieven uit te sturen. Je wilt een promotie of een andere commerciële boodschap de wereld insturen? Dan is een email het ultieme en vooral meetbare medium. Een goede relatie met je huidge klanten onderhouden kan makkelijk door event driven emails te programmeren. Zo kan je bijvoorbeeld een boodschap instellen die ervoor zorgt dat jouw klanten op hun verjaardag een mail ontvangen met daarin felicitaties en een kortingscode.

Voordelen

  • Meetbaarheid - Alle online communicatie is heel meetbaar, ook in email marketing kan alles gemeten worden. Dit gaat van de open rates, tot wie de mail opende, tot de click through rate op de links in je mail.
  • Snelheid van inzetten - Het grote snelheids verschil zit hem in het opstellen van een email campagne in vergelijking met het opstellen van een papieren mailing. 
  • Goedkoper - Het email medium is tevens een goedkope oplossing om klanten te bereiken. Mits gebruik te maken van professionele email campagne software kost het verzenden van een e-mail slechts enkele eurocraten.
  • Hoge ROI - Email is nog steeds één van de succesvolste digitale marketing kanalen op vlak van return on investment, wanneer dit op een goede manier wordt ingezet (juiste verhouding tussen frequentie/inhoud/boodschap).
  • Grote controle - Als verzender heeft u volledige controle over de boodschap en hoe die boodschap er uitziet.
  • A/B testing - Email marketing leent zich perfect om open rates, click through rates en uiteindelijk conversies over verschillende versies van maildesign of content uit te testen. Zo kan je leren uit voorafgaande campagnes en alleen maar beter doen in een volgende email campagne.

 

Op welke vlakken kan Shine Blue jouw bedrijf helpen met email marketing? Wij kunnen in samenspraak met jouw bedrijf en je andere marketing inspanningen een email marketing plan opstellen. Dit kan een startpunt zijn voor het mailontwerp, het optimaliseren van de email teksten, de mail uitsturen met onze email campagne tools en analyses/rapporteringen opstellen van de emailcampagne. Wens je gepersonaliseerd advies, contacteer ons vrijblijvend.