Digitale Marketing voor de Pro's

Kwalitatieve website trafiek

Online aanwezigheid met een website, een Facebook pagina is niet voldoende. Het aantrekken van kwalitatieve bezoekers is een must. Vergelijk het met een mooie fysieke winkel waar geen klanten komen.

Er zijn heel wat mogelijkheden om kwalitatieve bezoekers naar jouw virtueel uithangraam te brengen. Meestal is een combinatie van verschillende kanalen de beste aanpak.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Met Zoek Machine Optimalisatie (SEO ofwel Search Engine Optimization) worden de organische of niet-betalende zoek resultaten verbeterd. Met de technieken uit SEO is het mogelijk om jouw doelpubliek te bereiken, om kwalitatieve bezoekers naar jouw website te krijgen en conversies te realiseren.

Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine Advertising (SEA) is een online marketing techniek om jouw website te promoten in zoekmachine resultaten pagina's (SERPs) door het plaatsen van zoek en display advertenties. Eigenlijk kan je met SEA jouw bedrijf, producten en diensten op de eerste pagina van een zoekmachine positioneren. Hierdoor krijg je per definitie kwalitatieve bezoeken naar jouw website. De techniek van SEA is heel verschillend van Zoekmachine Optimalisatie (SEO), waarbij voornamelijk organische bezoeken worden gegenereerd in plaats van betaalde bezoeken. Beide technieken complementeren elkaar weliswaar. 

Conversation Management

Juist verschillende omgevingen inrichten is niet genoeg voor de consument. Een lege Facebookpagina zonder berichten op zal niets verkopen. Het hebben van een verhaal dat je op de verschillende sociale media kanalen is dus erg belangrijk. Interactie met uw doelgroep valt namelijk niet uit de lucht. Je moet je klanten of potentiële klanten iets geven om over te praten. Geef hen waardevolle informatie dat hen helpt om hun probleem of behoefte op te lossen. De fans van uw Facebookpagina, je Twitter volgers of LinkedIn volgers zullen je dankbaar zijn en in interactie gaan met je bedrijf. Hier is de kans om uw fan sterker te binden aan uw bedrijf. Het beantwoorden, bedanken, appreciatie tonen is hier essentieel wanneer de fan in interactie treedt.

Conversation management omvat ook het opsporen van opportuniteiten om interactie te gaan. Twitter is hiervoor een ideaal medium. Mensen praten over vanalles en nog wat op Twitter. Zo kan je in Twitter zoeken op bepaalde trefwoorden rond jouw product of dienst. Zo spot je mensen die al praten over je product of dienst. Misschien hebben zij een vraag, zijn ze ontevreden,... Dit zijn kansen om te luisteren en te praten.

Social Media Marketing

Adverteren via sociale media is hot. Spontaan denken de meeste mensen bij Sociale Media aan Facebook, Twitter en LinkedIn. Wereldwijd is Facebook nummer 1 op social media gebruik.

e-Mail Marketing

Mensen mogen dan wel uren actief bezig zijn met social media maar met een goede mailing campagne kan je ook jouw doelstellingen behalen. Het opstellen van een e-mail marketing plan is het vertrekpunt. Wij kunnen je helpen bij het opbouwen van een database, kiezen voor de juiste e-mailmarketing tool, boodschap uitschrijven, de e-mail vorm geven…

Al deze verschillende factoren spelen een belangrijke rol in het volledige e-mailmarketing plan. De meetbaarheid van de acties die de ontvanger uitvoert met jouw mail is hier één van de grootste troeven.

Content Marketing

Content marketing mag dan wel klinken als het marketing buzzword van 2014 maar dit is wel degelijk een effectieve manier van marketing voeren. Content marketing gaat er zich om dat je waarde geeft aan jouw publiek. Deze waarde vertaalt zich dan in geschreven stukken tekst op je blog, filmpjes, foto’s, testimonials,… Maar met deze inspanning zorg je dat jou website levendig is, dit zijn zaken waar je kan naar linken op je sociale media kanalen, dit is informatie die relevant is voor uw doelgroep en die je ook kan gebruiken in uw e-mail marketing boodschappen. Zo bouw je voor jouw bedrijf een zekere expertise op, doordat je deze boodschappen deelt merkt ook de doelgroep van je bedrijf dat je expert bent op bepaalde vlakken. Zo wordt je op termijn dan bekeken als een betrouwbare bron, waar zou de consument dan het liefst iets kopen? Natuurlijk bij iemand die expertise uitstraalt en betrouwbaar is.