Digitale Marketing voor de Pro's

Conversionalyse

Eén van de belangrijkste maar te vaak ook vergeten activiteiten is het meten wat er wanneer gebeurt. Inzichten over bezoekers kunnen aanleiding geven tot het bijsturen van de strategie, de online presence en ook de trafiek generatie.

SEO/Website Audit

Het doel van een SEO en/of website Audit is om mogelijke verbeterpunten te detecteren en optimalisatievoorstellen te formuleren om de organische traffiek te verbeteren. Vaak volgen bestaande websites de evoluties van de zoekmachines niet of niet nauw op waardoor het scoren in zoekresultaten niet optimaal verloopt. Met de uitvoering van de Audit wordt een helder zicht gebracht op de huidige stand van zaken.

Webanalytics

Het grote voordeel van online communicatie is de meetbaarheid van alles. Hoe een bezoeker op jouw website zich gedraagt, welke pagina’s hij/zij bezoekt, hoe lang iemand op jouw website blijft, welke invulformulieren deze invult,... Dit kan allemaal gemeten worden, hieruit kan je als bedrijf heel wat leren. Door dit meet en leer proces kan je gebaseerd op feiten bijsturen en optimaliseren.

Maar ook op sociale media kanalen kan heel wat gemeten worden, hoeveel mensen er op een link in jouw Facebook post klikten, demografische gegevens van uw fans,...

Alsook e-mail is afhankelijk van de tool die je kiest als e-mailmarketing omgeving, een ware bron aan leerrijke informatie waaruit je conclusies kan trekken en weer kan gaan optimaliseren naar de volgende e-mail toe.

Rapportering

Naast het meten van data in een webanalytics omgeving is het evenzeer van belang om rapportering op te zetten. Hiervoor dienen duidelijke KPI's (Key Performance Indicatoren) te worden opgezet die aansluiten bij de doelstellingen van jouw organisatie. Dit resulteert in het opzetten van dachboard's die periodiek worden opgemaakt.

Conversie Optimalisatie

De laatste stap in de Conversionalyse cyclus is de conversie optimalisatie, waarbij inzichten verworven uit de webanalytics, de resultaten uit de rapporten EN externe marktgegevens en -tendenzen geanalyseerd worden en gebruikt worden om de online presence en/of de kwalitatieve trafiek bij te sturen. Zodoende is de circel rond.